Ĺukasz BoroĹ prezesem PKP Cargo
Jak poinformowaĹ dzisiejszy ?Rynek Kolejowy?, Ĺukasz BoroĹ - dotychczasowy czĹonek zarzÄ du ds. finansowych PKP Cargo - zostaĹ wybrany prezesem spĂłĹki. PeĹniÄ cy obwiÄ zki prezesa spĂłĹki po odejĹciu Wojciecha Balczuna Marek ZaleĹny pozostanie na stanowisku czĹonka zarzÄ du ds. handlowych. Do zarzÄ du wszedĹ jeszcze Adam Purwin.
Ĺukasz BoroĹ zasiada w zarzÄ dzie PKP Cargo od lipca 2012 r. Jest absolwentem warszawskiej SzkoĹy GĹĂłwnej Handlowej oraz posiada tytuĹ MBA uzyskany na IMD w Szwajcarii. KarierÄ zawodowÄ rozpoczÄ Ĺ od pracy w polskiej spĂłĹce konsultingowej Access. Przez cztery lata pracowaĹ w firmie konsultingowej KPMG Corporate Finance, gdzie jako wicedyrektordziaĹu odpowiadaĹ za doradztwo przy transakcjach fuzji i przejÄÄ. Od 2011 roku byĹ wicedyrektorem Erste Group Bank AG Investment Banking w Wiedniu, gdzie odpowiadaĹ za procesy zwiÄ zane z fuzjami i przejÄciami.
Marek ZaleĹny wszedĹ do zarzÄ du PKP Cargo w lutym 2009 r. Jest odpowiedzialny za sprawy handlowe spĂłĹki. Po odejĹciu w styczniu tego roku Wojciecha Balczuna ze stanowiska prezesa PKP Cargo tymczasowo peĹniĹ obowiÄ zki prezesa firmy. Jest absolwentem Politechniki ĹlÄ skiej w Gliwicach, specjalizacja energetyka jÄ drowa. UkoĹczyĹ takĹźe studia podyplomowe w zakresie zarzÄ dzania przedsiÄbiorstwem. PeĹniĹ m.in. funkcje: wiceprezesa zarzÄ du Kopalni Piasku Maczki BĂłr, prezesa zarzÄ du CTL Kolzapi oraz czĹonka zarzÄ du - dyrektora pionu handlowego CTL Logistics. ByĹ ponadto czĹonkiem radnadzorczych, m.in. w ZakĹadach Koksowniczych Zdzieszowice, CTL Polski Koks Spedycja i CTL Kolzap.
Trzecim czĹonkiem zarzÄ du PKP Cargo, odpowiedzialnym za finanse spĂłĹki, zostaĹ Adam Purwin, ktĂłry jeszcze niedawno przez ?RzeczpospolitÄ ? okreĹlony byĹ jako gĹĂłwny faworyt do fotela prezesa. Do siedziby PKP Cargo przeniesie siÄ z ul. SzczÄĹliwickiej, gdzie pracowaĹ jako dyrektor zarzÄ dzajÄ cy pionu wĹaĹcicielskiego i prywatyzacji w PKP SA. Przedtem Adam Purwin pracowaĹ w Bre Banku, PKO SA, Layetana Developments oraz PKO BP (od 2009 roku).
ĹťrĂłdĹo: "Rynek Kolejowy", 25.02.2013