Drukuj

Łukasz Boroń prezesem PKP Cargo

Jak poinformował dzisiejszy ?Rynek Kolejowy?, Łukasz Boroń - dotychczasowy członek zarządu ds. finansowych PKP Cargo - został wybrany prezesem spółki. Pełniący obwiązki prezesa spółki po odejściu Wojciecha Balczuna Marek Zaleśny pozostanie na stanowisku członka zarządu ds. handlowych. Do zarządu wszedł jeszcze Adam Purwin.

 

Łukasz Boroń zasiada w zarządzie PKP Cargo od lipca 2012 r. Jest absolwentem warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej oraz posiada tytuł MBA uzyskany na IMD w Szwajcarii. Karierę zawodową rozpoczął od pracy w polskiej spółce konsultingowej Access. Przez cztery lata pracował w firmie konsultingowej KPMG Corporate Finance, gdzie jako wicedyrektordziału odpowiadał za doradztwo przy transakcjach fuzji i przejęć. Od 2011 roku był wicedyrektorem Erste Group Bank AG Investment Banking w Wiedniu, gdzie odpowiadał za procesy związane z fuzjami i przejęciami.

 

Marek Zaleśny wszedł do zarządu PKP Cargo w lutym 2009 r. Jest odpowiedzialny za sprawy handlowe spółki. Po odejściu w styczniu tego roku Wojciecha Balczuna ze stanowiska prezesa PKP Cargo tymczasowo pełnił obowiązki prezesa firmy. Jest absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach, specjalizacja energetyka jądrowa. Ukończył także studia podyplomowe w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem. Pełnił m.in. funkcje: wiceprezesa zarządu Kopalni Piasku Maczki Bór, prezesa zarządu CTL Kolzapi oraz członka zarządu - dyrektora pionu handlowego CTL Logistics. Był ponadto członkiem radnadzorczych, m.in. w Zakładach Koksowniczych Zdzieszowice, CTL Polski Koks Spedycja i CTL Kolzap.

 

Trzecim członkiem zarządu PKP Cargo, odpowiedzialnym za finanse spółki, został Adam Purwin, który jeszcze niedawno przez ?Rzeczpospolitą? określony był jako główny faworyt do fotela prezesa. Do siedziby PKP Cargo przeniesie się z ul. Szczęśliwickiej, gdzie pracował jako dyrektor zarządzający pionu właścicielskiego i prywatyzacji w PKP SA. Przedtem Adam Purwin pracował w Bre Banku, PKO SA, Layetana Developments oraz PKO BP (od 2009 roku).

 

Żródło: "Rynek Kolejowy", 25.02.2013