Nasza dziaĹalnoĹÄ opiera siÄ gĹównie na wspóĹpracy z PKP PLK S.A., PKP CARGO S.A. i PKP S.A. - powiedziaĹ „Wolnej Drodze” PaweĹ Szymendera - Prezes Towarzystwa Kolei Wielkopolskiej, Dyrektor Muzeum Parowozownia Jarocin.
ZS:
Nasz wspólny znajomy powiedziaĹ, Ĺźe gdyby nie Pan, to w Jarocinie do dziĹ nie ostaĹby siÄ ani jeden zabytek zaliczany do dziedzictwa kolejowego. Co Pana skĹoniĹo do ratowania tego dziedzictwa?
PS:
WychowaĹem siÄ w rodzinie o gĹÄbokich tradycjach kolejarskich i to pewnie miaĹo wpĹyw na mój przyszĹy stosunek do kolei. W pierwszej poĹowie lat 90-tych ub. wieku, podczas nauki w Technikum Kolejowym, obserwowaĹem likwidacjÄ JarociĹskiej Kolei Dojazdowej i stopniowÄ
degradacjÄ jarociĹskiej lokomotywowni, przyjmujÄ
c to wtedy jako coĹ naturalnego, na co nie mam wpĹywu.
CaĹy wywiad z PawĹem SzymenderÄ – CzĹonkiem Prezydium KZ NSZZ „SolidarnoĹÄ” w Centrali PKP CARGO S.A. oraz Grupowym SpoĹecznym Inspektorem Pracy w siedzibie Centrali SpóĹki w Poznaniu moĹźna przeczytaÄ w: